למד עוד

גלגולה של אריזה

לא בכל יום ניתנת לנו ההזדמנות לעשות משהו טוב, משהו שיש לו משמעות למען הסביבה, למען הדורות הבאים וכל זאת במאמץ קטן שמתחיל בבית.

בכל יום מיוצרות בישראל מיליוני אריזות העשויות מחומרים שונים: פלסטיק מסוגים שונים, מתכת, ניילון זכוכית קרטון ועץ.

בשנים האחרונות יש ביכולתנו להקטין את כמות הפסולת שעוברת להטמנה בעזרת שינוי קטן אך משמעותי של כל אחד ואחת מאיתנו והוא הפרדת האריזות והשלכתן לפחי המחזור.

בארץ ישנם כמה סוגים של פחים למחזור אריזות המהווים שלב ראשון של מיון האריזות בהתאם לסוג החומר ממנו הן עשויות: אל הפח הכתום משליכים פסולת אריזות פלסטיק מתכת וקרטוני משקה.

לאחר שהתאמצתם, הפרדתם והשלכתם את האריזות לפח הנכון, אתם בטח סקרנים לדעת, מה קורה עם האריזה שלכם? עם אריזת השמפו בריח שאתם אוהבים, עם קופסת שימורי התירס שאכלתם לצהרים ושקית הניילון איתה חזרתם מהקניות.

לאן כל האריזות עוברות???

האריזות שמגיעות לפח הכתום יוצאות למסע מופלא בסופו יהפכו לחומרי גלם ולמוצרים חדשים.

המסע המופלא מתחיל ביום הפנוי שכולו מיועד לפחים הכתומים עם האריזות. האריזות נאספות אל המשאית ונוסעות יחד לאחת משלוש תחנות מיון הפסולת הקיימות בארץ: בראשון לציון, בעפולה ובאילת.

truck

בתחנות המיון פורקות המשאיות את האריזות להר גדול וגבוה העשוי כולו אריזות

אם לא הייתם מפרידים ומשליכים את האריזות לפחי המחזור הר האריזות הגבוה היה מגיע ישירות להטמנה בקרקע.

עכשיו האריזות נוסעות על גבי המסועים וממוינות לפי סוג החומר ממנו הן עשויות. עיניים אופטיות מזהות את סוגי הפלסטיק השונים ומפרידות את האריזות לזרמים שונים, מגנט ענק מפריד את אריזות המתכת לזרם נוסף, שואב שקיות מושך אליו את כל שקיות הניילון.

Materials

תהליכי המיון נעשים ברובם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ללא מגע יד אדם.

לאחר שהופרדו לסוגי חומרים שונים כל חומר נכבש לקוביות גדולות (באלות) העשויות מחומר זהה.ומשם ממשיך המסע המופלא אל מפעלי המחזור השונים הקיימים ברובם בישראל, לטובת התעשייה הישראלית.

באמצעות טכנולוגיות מחזור מתקדמות הופכים מפעלי המחזור את האריזות שלכם לחומרי גלם ונותנים להן חיים חדשים וכל זאת מהמאמץ הקטן שלכם שהשקעתם בבית בהפרדת אריזות.

למה הופכות האריזות?הנה כמה דוגמאות:אריזת השמפו עם הריח האהוב הפכה לאדנית או לדלי פלסטיק, קופסת שימורי התירס מארוחת הצהריים הפכה בתהליך המסה ורתיחה למוט ברזל לתעשיית הבניה. השקית איתה חזרתם מהקניות הפכה ליריעת פלסטיק המשמשת את תעשיית החקלאות.

Recycled planter

המסע המופלא לא היה יוצא לדרך בלעדיכם. כשאתם משליכים אריזות לפחי המחזור אתם מניעים במו ידיכם את המסע. מאמץ קטן שיש לו תרומה גדולה לסביבה.