תפריט נגישות

פתרונות סביבתיים

חינוך

 

הפעילות מעודדת את הילדים לחשוב מחוץ לקופסה על מצבים קיימים שמובילים לבעיות סביבתיות. לדוגמה, כיצד להפחית את השימוש בעיתונים ובמה להחליף את שקיות הניילון על מנת לפעול לפי עקרון השימוש החוזר.

להכנת הפעילות:

  • הכינו שני לוחות עגולים מקרטון.
  • חלקו לוח אחד לשלושה חלקים. באחד החלקים כתבו "הפחתה", בשני "שימוש חוזר" ובשלישי "מחזור".
  • את הלוח השני חלקו לחמישה חלקים בצבעים שונים שמייצגים את הפחים: כתום, סגול, כחול וירוק, ואפור שייצג את המחזורית. לשם כך אפשר לצבוע את החלקים השונים או להדביק עליהם מדבקה בצבע המתאים.
  • חוררו במרכז הלוחות חור קטן ונעצו בו חץ שאפשר לסובב (למשל מחוגי שעון שאפשר לקנות בחנויות יצירה).
  • כאן תמצאו איורים של פריטי פסולת. הדפיסו אותם והדביקו על גבי כרטיסיות זהות בגודלן עשויות קרטון משומש. חלקו את הכרטיסיות לערמות נפרדות לפי צבעי הפחים שהפריטים שייכים להם.

 

מהלך הפעילות:

כל משתתף בתורו מסובב את החצים בשני הלוחות.

בלוח הראשון החץ יורה על עקרון הפרדה: הפחתה, שימוש חוזר או מחזור. בלוח השני החץ יורה על הפח הנבחר.

שולפים כרטיסייה מהערמה המתאימה לפי צבע הפח שעליו מורה החץ.

המשתתף צריך לומר מה יעשה במרכיב הפסולת שעל הכרטיסייה, בהתאם לעקרון ההפרדה שנבחר.

לדוגמה: החץ בלוח הצבעים מורה על הצבע הכחול ולכן יש לשלוף כרטיסייה מהערמה הכחולה; על הכרטיסייה שנבחרה יש איור של עיתון. החץ בלוח השני מורה על עקרון ההפחתה. לכן על המשתתף לציין מה יעשה כדי להפחית את כמות העיתונים שנצרכת – למשל, לקרוא חדשות באינטרנט כדי לצרוך פחות עיתונים.

דוגמה נוספת: החץ בלוח הצבעים מורה על הצבע הכתום והכרטיסייה שנשלפה מהערמה הכתומה מראה שקית ניילון. החץ בלוח השני מורה על עקרון השימוש החוזר. המשתתף מציע להשתמש בשקית בד רב-פעמית במקום לזרוק בכל פעם שקית ניילון חדשה.

 

קובץ להורדה

 
תמיר בתקשורת
הפח הכתום בישראל
מספר פחים
1
2
9
2
8
7
מספר תושבים מפרידים
4
2
9
7
8
2
2
פסלת אריזות שנאספה בטונות
6
9
7
8
0
אינסטגרםיוטיובפייסבוק
צרו קשר
תנאי שימוש      כל הזכויות שמורות לחברת ת.מ.י.ר תאגיד מחזור יצרנים בישראל בע"מ (חל"צ)  © 2014
Website created by     כתיבה והפקת תכנים